Leandros Kaisaris
leandros

Aka: Leo Zahn
Født: bby 32:14:08
Død: aby 01:09:05
Rase: nesten-menneske
Hjemverden: Learnae, Hydrae Prime, Unknown Regions
Foreldre: Morgan Zahn/Sophia Kaisaris
Stilling: død sikkerhetskonsulent/drapsbikkje

"Sønn av en slem mor som var sjef for en slem klan på en slem planet og tvunget til å gjøre slemme ting i ung alder. Deserterte sammen med slemme menn for å gjøre slemme ting for et slemt imperie uten å bry seg om at dette var slemt."

Hang så sammen men snille terrorister og gjorde slemme ting mot det slemme imperiet som er en snill ting å gjøre. Ble tatt til fange for å ha vært snill og plaget som straff. Så døde han.

Utseende

Kompakt, kraftig og rundt middels høy med intense smaragdgrønne øynene som sjeldent blunker. Ansiktet var hardbarket og kroppen dekket av arr etter slag, knivstikk, skuddsår, flammekastere, granater, bilkrasj, rancor-bryting m.m. Har en del tatoveringer, blant annet H-12-merket og bokstavene P, A, I og N på knokene.

Langt tilbake

I 32 bby på planeten Hydrae Prima ble Leandros Kaisaris født. Sammen med en far som var militærinstruktør, mor som var rådgiver (senere klansleder i stedet for klanslederen) til klanslederen og to eldre søsken som var militssoldater levde han syv år i fred. I 25 bby brøt borgerkrigen løs og far reiste fra planeten. Fra han var seksten sloss Leandros for klanen sin i en oppklaringsenhet. Fire år senere deserterte han og elleve andre da krigen begynte å bli for brutal med mye bruk av kjemiske våpen. Disse tolv ble de eneste kjente overlevne etter den borgerkrigen. De kalte seg H12 og subkontrakterte til "Black Hole Consulting". Sammen med H12 jobbet Leandros for imperiet og deltok blant annet i slaget om Renatasia (12 bby). Innimellom tok de også jobber for alle andre som var villige til å betale, blant annet kriminelle og større firmaer. Etter at H12 ble ødelagt i 5 bby hadde han en helomvending og begynnte å sloss mot imperiet med alle midler.

Ikke så langt tilbake

Ble forlatt på Cydon for å forhindre at en større styrke stormtropper tok Tia, Joon og Aayala til fange. Klarte ikke alene å nedkjempe troppene, og ble til slutt overvunnet og drept. GLC-styrker lette etter liket for å gi ham en verdig begravelse, men da Lag 1 ikke husket den eksakte posisjonen slaget fant sted, førte ikke dette frem.

Da GLC bordet det havarerte Abyss-skipet Cold Science oppdaget de at Leandros overlevde slaget, men ble tatt til fange av Dr. Cronon og plassert ombord på forsknings/fangeskipet Cold Science. Noe gikk galt, noen av fangene, deriblant Kaisaris, kom seg fri, og mannskapet ble drept. GLCI-1 fant Leos calling card i skipets sekundærbro: Kapteinen var lenket til taket etter armene, med tydelige spor etter tortur. Dette synet utløste en visjon for Tia (som også ble følt av Ayaala), og de ble overbevist om at Leandros var i live. Da de forlot skipet ble de overfalt av en galning i romdrakt, som Tia mener var Leo. Mannen forsøkte å drepe Tia og ble som resultat lagt igjen i rommet, til en uviss skjebne.

Personlighet

Leandros var en overlever med en viljestyrke av en annen verden. Han var kanskje ikke den beste, men han ga alt og kom derfor ofte godt ut. Årvåkenheten hans var urovekkende skjerpet og frykten forlengst temmet til fordel for en kontrollert, og ukontrolert, aggresjon. Han hadde opplevd mye krig og hadde sett og gjort det meste, lite sjokkerte ham. Til gjengjeld hadde han ikke hatt mange opplevelser av fred.

Med opplyst enevelde som ideal sympatiserte han lenge med imperiet, men etter å ha jobbet for dem i et tiår begynnte han å sammenligne imperiet med Hydrae. Etter at H12 gikk dukken så han at imperiet ikke var svaret og at han hadde vært på feil spor. Han bestemte seg for å rydde opp i sine feiltrinn, ordentlig.

Sitater

til hale-hora: kom igjen "lucky lips"

Bilder

snork Nedskutt Zahn på Cydon