Winter
winter.jpg

Navn: Winter Aurelia Beltane
Alder: 18
Rase: Menneske
Hjemverden: Bin Prime, Balmorra, Colonies Region
Stilling: Død diplomat og rikmannsdatter

Winter la ut på reise for å finne noen som kunne hjelpe Beltane-familien med å løsrive seg fra Imperiets kommando. Etter at skipet hennes var blitt angrepet av rompirater, fant hun Kaptein Joon. Eller rettere sagt; Kaptein Joon fant Winter.

Hun ble deretter med Joon og Noonan til Rebellbasen, hvor hun fikk snakket med de høyere hold om Beltanes ønsker. Det lå an til å kunne bli et godt samarbeid mellom disse partiene.

Unge Beltane ble imidlertid henrettet av FallasCorellia, under det som bare skulle være et møte for å betale løs et par fanger. Keyan Pressin benyttet raskt anledningen til å skrive et propagandabrev til Beltane, mot Imperiet, i håp om at dette skulle styrke Beltanes ønske om å støtte Alliansen.

Winter var ung og eventyrlysten, og modig, med tanke på at hun ikke hadde stort annet enn sin sjarme til å forsvare seg med. Hun hadde et oppriktig ønske om å gjøre noe godt, og å bidra til å styrte Imperiet. Hun kom godt overens med alle hun møtte, og var på god vei til å etablere et godt vennskap med både Joon og Noonan idet hun ble fratatt livet på slik en uventet og grusom måte.