Thule

"I know where it is. The planet is called Thule. Thousands of years ago it was an ancient Sith stronghold. Ulic fought there during the war. That's where the Dark Reaper is buried." -Jedimester Anakin Skywalker

Thule er en Outer Rim-planet der voldsomme stormer preget av hyppige lynnedslag herjer året rundt. Planeten var opprinnelig en hemmelig base for Sithene, men etter år 22 BBY og slaget om Thule har dette ikke vært kjent for allmenheten. Planeten har ingen innfødte raser, men er antatt dominert av tilreisende Chisser i tiden etter Klonekrigene.

Det gamle crewet på Emancipation opplevde fryktelige ting på Thule. Etter å ha gjort noe feil med astrogeringa krasjet skipet på planeten; et stygt krasj som forårsaket alvorlige skader hos flere av mannskapet. De vandret rundt på måfå og fant en hule i berget. Inni hulen lå en en mengde klonetropper som hadde dødd for lenge siden. Keyan fant en lyssabel og de vandret lenger inn i hulen. Der fikk hver og en et syn som dreide seg rundt å bli forrådt av sine nærmeste. Tia og Keyans syn kan sies å ha blitt oppfylt, Joon og Ayaalas ikke ennå. De ble siden funnet utenfor hulen av beboere på planeten, og etter en tilsynelatende vennlig velkomst og innkvartering, ble det tydeligere at de egentlig var fanger. Tia og Ayaala ble hentet av det lokale presteskapet og tvunget til å kjempe seg gjennom en smertefull sverdkampduell med en bråte andre voldsglade tullinger, Keyan ble nesten kvalt ved bruk av Force Grip, og samtlige hadde kjipe, ekle drømmer som føltes veldig virkelige.

Før crewet kom seg avgårde, sprengte de den mørke hulen med alt faenskapen. Ting føltes mer riktig og balansert etter det, syntes Ayaala og Tia.

Hjemsted til chissen Baron Trajus, som var crewets vert under oppholdet. Han forsøkte å bruke dem i et politisk spill, men undervurderte heltene som siden unnslapp.