Racin Salaros
race.jpg

Ofte bare kalt Race. Menneske, 32 år gammel.

Denne svært kampkapable kjekkasen er løytnant og tidvis lagfører i Alliansens SpecForce. Han ble hentet ut av et oppdrag-gone-FUBAR av GLC, og ble sendt for å finne Pol Virten med Joon og Tia, da offiserskorpset på basen fort ble lei av hans evig optimistiske og entusiastiske gung ho-holdning. Selv om han kun var tilstedeværende i oppdraget for en kort periode, rakk han likevel å gi et visst inntrykk. Kanskje særlig på Tia, som han later til å ha funnet tonen ganske godt med.

Race er både svært kjekk, svært sterk og svært dyktig; og han vet det. Dette gjør ham ikke arrogant eller blærete, ei heller selvhøytidelig; han bare har full tiltro til seg selv og sine egenskaper. Kanskje litt vel mye av og til, men hva gjør vel det så lenge det funker? Han har tidvis større tro på sine medsoldaters dyktighet enn det er hold til i virkeligheten, noe som kanskje forklarer hvorfor han var den eneste overlevende etter det siste SpecOps-oppdraget før han ble kjent med Lag 1. Race elsker å helte og å være ridderen i skinnende rustning, og legger ikke skjul på at han setter pris på all beundring som måtte komme hans vei (det er ofte en del). Han har glimt i øyet og håret hans er alltid skinnende blankt, men aldri fett. Til tross for dette har Joon allerede begynt å kalle ham "Smørkjakan" og "Butter Boy" (bak hans rygg) og refererer ellers til ham som "Sally".

trynet3.jpg