Noonan Bendon
noonan

Navn: Noonan Bendon
Alder: -
Rase: Ithorian/Force Ghost
Stilling: Avdød Jedimester, Shii-Chooekspert, personlig hjelpende ånd

Noonan var en snill jediridder som hmm'et mye. Han (blant andre) ble reddet fra en Anzati av Joon, Nadin og Valik mens han var passasjer ombord på Emancipation. Etter å ha tibragt en del hyperspace-tid med crewet, bestemte Noonan seg for å bli med dem og være deres moralske rettesnor. Han var en læremester i kraften for Tia Madine, og en slags sjelesørger for en litt ødelagt Kaptein Joon.

Noonan ofret sitt liv på Corellia i kamp med selveste Lord Vader for at Joon, Keyan, Tia/Fallas, Ayaala, Crix, og Zahn skulle kunne komme seg vekk og i sikkerhet. Liket hans ble aldri hentet, men det ble holdt en minneseremoni for ham i etterkant. Mester Dewbecca mente han var galaksens dyktigste utøver av Shii-Choo, og de to mestrene ga ham Mesterrangen post mortem.

Av Yoda lærte Noonan seg å holde seg i live i kraften. Noen ganger dukket han opp etter sin død som syner, eller som en hmm'ete stemme i hodet til Joon og Tia. Blant annet viste han seg for alle involverte på Barab I, der han dukket opp som et Force-spøkelse, og var behjelpelig med å bli kvitt en 25000 år gammel ånd fra den mørke sida.

Sist Noonan dukket opp var på Ruusan, hvor han ga et råd til Joon like før Tia ble drept.

I det siste har han også hatt mer kontakt med Joon, etter dennes påvirkning fra Ruusans krefter.