Mosh Barris
barris

Lt. Mosh Barris jobbet i Imperiet og var i sin tid troppssjef for Rebo Joon og Aemon Daragon på Corulag. Han var kjent for å brøle og kjefte mye, og var ellers en brutal jævel. Da Joon forsvant etter hendelsen på Bothawui var det Barris som fikk det utakknemlige oppdraget å informere hans kone Leeva om at hennes mann var savnet, antatt død. På dette tidspunktet var Leeva Joon allerede involvert med Aemon Daragon og hadde båret hans barn, men fortalte Barris at Daragon pleide å bli voldelig. Barris trøstet henne og de falt for hverandre, og ble siden gift og flyttet til Taris.

På Taris ble de angrepet i sitt hjem av en rodiansk dusørjeger som drepte Leeva og såret Barris hardt. Barris har blitt alkoholisert og paranoid etter hennes død. Likevel har han nå alene forsørgeransvaret for Leevas to døtre. Da Joon, Winter og Noonan oppsøkte ham i hans hjem, fortalte han hele historien og han og Joon kom til en slags nølende enighet om å opprettholde status quo foreløpig, for ungenes sikkerhet.

Ca ved slaget om Endor ble Barris drept i en skuddveksling da en gruppe Taris Civil Protection-betjenter støttet Imperielle agenter som skulle pågripe ham for en eller annen udefinert forbrytelse. Oolo ble hentet av mannen bak operasjonen; Aemon Daragon, hennes biologiske far, Groolo er i "sikkerhet" i et COMPNOR-akademi på Kuat.