Kadrian

Zabrak og DARK jedi. Møtte Tia for første gang i en fangecelle, hvor hun utga seg for å være en medfange og lurte informasjon ut av den godtroende Tia om rebellalliansen.

Deltok i den store kampen på Corellia, hvor Tia ble hentet tilbake fra den mørke siden. Forsøkte å henrette Joon, men mislyktes da Tia stilte seg i veien.

Kadrian ble etterpå drept av Noonan i duell, og kastet utfor bygningen (34. etg).

Kadrian dukket nylig opp, først da Tia var undercover på sykehus på Arkania. Tia overhørte noe hun sa til en arkaniansk offiserstype, noe om noe som var på Ruusan. Da Tia fikk tatt med seg folkene sine til Ruusan - en planet som kanskje er støvete, men kun unntaksvis rød, viste det seg at Kadrian hadde stygge planer om å tappe galaksens kraftigste force Nexus, og dermed bli en allmektig force-skapning. Fortrinnsvis før Jerec og hans syv mørke jedier kom for å gjøre akkurat det samme. Kadrian og det innleide leiesoldatselskapet Command Solutions nådde et av Dalens hovedkamre, men mens hun strevde med å tilegne seg styrken av tusenvis av jedier og sither som ble drept i slaget som ga dalen navn, dukket Keyan, Rakah, Tia, Joon og en lokal Iktotchi opp. De ble oppdaget og fanget, men kom seg fri idet the Imperial Remnant dukket opp. Istedetfor å utnytte kaoset til å flykte, valgte de å forpurre Kadrians planer, ved å angripe Kadrians og hennes overlegent utstyrte soldater. Det ble en kamp som gikk Kadrians vei, helt til Tia klarte å detonere en granat som destabiliserte taket over dem. I raseri over at hennes sjanse til å bli en supermektig kosmisk entitet bokstavelig talt raste sammen rundt henne, tok hun sin hevn ved å drepe Tia med et brutalt støt mot hjertet. Deretter prøvde hun desperat å trekke kraft fra dalen mens kammeret raste rundt henne og begravde henne levende. Eller død. Det var igrunn ingen som sjekket.