Installation 15

En gruppe imperials reiser til en forskningstasjon utenfor imperielt område. Når de kommer frem innser de at ikke alt er som det ser ut til: De blir angrepet av stormtroppene de er her for å avløse, forskerne de er her for å beskytte er ikke vennlig innstilt, sikkerheten ser ut til å være ivaretatt av skumle kampdroider, en mystisk sykdom gjør folk gale, mekanikerstaben er egentlig godt trente leiesoldater og et stort antall humanoider holdes i fangenskap. Også i egne rekker finnes de med en skjult agenda.

Persongalleri:

Cpt. Griff - Imperiell kommandant
Lt. Mothng - Troppsjef Tropp Alpha (AX)
Sjt. Krain - Stormtroppsersjant i nå noe desimerte lag Theta Red (Torgrim)
Lt. Teshin - Troppsjef, teknikerne (Maja)
Spc. 1st cl. Sarrak - Amputert Mekaniker (Jørn)
Spc. Miran - Tekniker/Slicer (Vero)

Dr. Kopeer - Forskernes teamleder
Cpt. Mathul - Leiesoldatkaptein/mekanikersjef

Epilog:
Det viste seg at installasjonen var Doktor Cronons personlige laboratorium. Hundrevis av slaver ble gjort om til viljeløse monstre i et forsøk på å effektivisere Prosjekt Abyss. Cpt. Griff arresterte og henrettet mesteparten av forskerne på ordre fra ISB, men Cronon kom seg unna og slapp løs pasientene. Griff og hans menn besluttet å prøve å pushe mot stasjonens reaktor for å ødelegge den potensielle truselen mot imperiet, men ble forrådt av Teshin og en håndfull andre som prioriterte å komme seg i sikkerhet. Mothng, Teshin, Krain og Sarrak kom seg vekk i leiesoldatenes romskip, sammen med Cpt. Mathul og noen mercs. Dr. Kopeer ble henrettet, og Griff og Trin Miran er missing in action.