Imperialister

Se også under Darksidere

Statsledere

Keiser Palpatine: Tidl. Høykansler av Republikken, men reformerte statsdannelsen til det som nå er kjent som det Galaktiske Imperium. Ble drept over Endor av en sjakt.

Keiser Pestage: Den rettmessige herskeren av Imperiet etter Palpatines død. Har lite troverdighet. Sitter på tronen i Coruscant.

Keiser Hethrir: Tidligere imperiell Høyprokurator. Har mye innflytelse, og har alliert seg med mange høytstående folk i imperiet for å bli keiser. Leder sitt rike fra en befestet stilling i Hapes Cluster.

Admiral Sander Delvardus: Lederen for Eriadu Authority, et imperielt protektorat. Er reelt sett en krigsherre.

Dronning Kira (Pressin) av Recopia: Lederen for planeten Recopia. Frigjorde planeten fra imperielt styre i 3 ABY med Rebellalliansens hjelp, men har senere inngått fredsavtaler med Imperiet og kuttet kontakten med Alliansen.

** Commander Heinek**: De facto leder på Taris. Øverstkommandant for de imperielle styrkene på planeten, og har egentlig gått rogue. Har inngått omfattende avtaler med Republikken, men nekter å slutte seg til den, eller Alliansen.

Imperial Forces

Admiral Aemon Daragon: Joons nemesis. Dyktig starfighterpilot og flåtekommandant.

Kirlana Vrees: Tidligere Imperiell Agent. Menneske. Mammaen til Ariela K. Pressin-Vrees. Gift med keyan Pressin.

Admiral Raydmund Thant: Menneske, mann. Dyktig flåtekommandant. Har blant annet erobret Orto og Sullust, og ødela GLCs asteroidebase.

Mosh Barris: Joon og Daragons tidligere troppsjef. Pulte kona hans. Pensjonerte seg, og ble myrdet.

Majorløytnant Rosh Ansom: Imperiell offiser i Daragons stab. Har kone, to små jenter og en hovmester, og bor på Orleon. Ble fanget av Lag 1 og pumpet for info (men ikke utsatt for fysisk tortur), og deretter løslatt.

Garman Yularen: Menneske, mann. Gammel krigshelt fra klonekrigene og konsolideringen av Imperiet. Slo ned Duros' "Femmånedersfrihet" ned brutalt og grundig. Drept av dyktig skarpskytter.

Prosjekt Abyss

H12

Doktor Theophilaktus: Chiss forsker. Var en av nøkkelpersonene i Prosjekt Abyss. Drept av Keyan og Joon på Cydon.

Kadrian: Zabrak, kvinne. DARK jedi som nesten drepte flere helter på Corellia. Sist sett i fritt fall ut av et vindu på Corellia. Les mer ...

Keim: Menneske, mann. DARK guardian-tryne som ble skamdrept av Noonan under slaget på Corellia.

Professor Cronon: Arkanian forsker, mann. Var en av nøkkelpersonene i Prosjekt Abyss. Unslapp Joon og Keyans likvideringsrunde på Cydon.

Tyris Mantè: Ekstremt gammel hann-Anzat. Var en av prosjektleder i Prosjekt Abyss. Drept i pysjen av Keyan og Joon.

Løytnant Theron: Menneske-ish, mann. Utrivelig type som skremte til og med Leandros Kaisaris. Ledet H-12. Skaut en arm og et bein av Tia Madine. Er nå ute for å lage mer faen sekkert.

Sivilister og andre funksjonærer

Ortram Hass: Leder for påtalemyndighetene på Eriadu. Var en ærlig fyr, men ble likvidert av Joon på et black flag-oppdrag. Drapet førte til at Task Force Reclamation ble sendt for å banke Republikken.

Mester Rigvahl: Menneske, mann. Forhenværende større aksjonør i Sorosuub. Stygg som et uvær. Keyan lurte ham til å tro at han ble reddet av ISB, mens de i virkeligheten stjal aksjene hans. Sitter i rebellfangenskap i et safehouse på en eller annen obskur backwaterplanet.

Derren Yobson: Politimann fra Metellos. Ble tatt som gissel, og deretter skutt i ansiktet av Joon og dumpet ut av en speeder i fart. Fordi han tilfeldigvis fikk høre Tia nevne Keyans navn, og de var på undercover-oppdrag.