H12

Leiesoldatgruppe aktive i tidsrommet fra 12 bby til 5 bby bestående av tolv desertører fra klan Sarris på Hydrae Prima. Startet sin karriere med slaget om Renatasia og ble siden kjent for sin brutalitet og effektivitet. Jobbet mye for et større selskap, “Black Hole Consulting”, og direkte for imperiet. Spesialister på oppklaring og direkte intervensjoner, jobbet kun på korte kontrakter med akkordbetaling.

Historie

Historien til H-12 startet på den bortgjemte planeten Hydrae-Prima, i det Sophia Kaisaris tar kontroll over klan Sarris. Hun ruster opp militsen og dytter Hydrae-Prima ut i borgerkrig. Mennene i H-12 sloss alle i denne krigen inntil bruken av kjemiske våpen ødela selve livsgrunnlaget og Lt. Theron valgte å desertere før alle strøk med. De er de siste kjente overlevne fra systemet.

Tattoveringer

Klanssamfunnet på Hydrae-Prima la tung vekt på symboler, noe H-12 selvfølgelig er preget av. Mange av medlemmene har flere tattoveringer:

Slangen – merket klan Sarris valgte for seg selv, tatoveringen symboliserer klantilhørighet og høy byrd. Påkrevd Kaisarisfamilien av Sophia.
Recon – “obligatorisk” innvielse av rekrutter i Sarris militsen, forskjellige avdelinger hadde forskjellige symboler
H12 – H12 valgte å forsegle gruppetilhørigheten med denne tatoveringen.

Kapasiteter

H12 består, med mulig unntak av Cpl Bakchos, av menn ødelagt av krig. Ingen har tradisjonell militærbakgrunn siden Hydrae ikke hadde noen konvensjonelle styrker, men har lært ved å krige i årevis. De som deserterte og dannet H12 representerer menn som har lært og overlevd i mange år. Alle er de kompetente med noen som skiller seg sterkt ut på enkelte områder. Felles er at alle kan å håndtere rifler, overleve i skogen, bevege seg usett og bruke lette rustninger. Selv om Lt. Theron kan mye om taktikk er det ofte de uventede metodene som virker best og de er derfor mye brukt. Alle unntatt pilotene tjenestegjorde under Lt. Theron i god tid før de stakk av, og alle disse har recon tatovering. Pilotene har tilsvarende, men med et bevinget sverd. Kun Leandros og Kallias har slanger tattovert, mens resten har litt ymse annet. Samtlige har H12 tatovert under høyre kragebein.
Skipet de kapret er et medium transportskip ombygd til landgangsfartøy. Beregnet på å krasjlande og sende tropper ut av en lasterampe i front for så å ta av under massiv dekkild fra to tvillingmonterte gatling blastere. Siden det er et ombygd lasteskip har det fortsatt hyperdrive og fungerer som H12 sin base. To torpedorør sikkrer antiskipsforsvar.
H12 som leiesoldatgruppe var beryktet mens de opererte. Deres første oppdrag, invasjonen av Renatasia, der de opererte på imperiell side gav dem en god start. Deres brutale opperasjonsmønster fikk selv hardbarkede stormtropper til å ta avstand. Ingen moderate militære ledere ville være ved å leie dem, men siden de også subkontrakterte til et sikkerhetsselskap, Black Hole Consulting, ble de ofte satt inn i hårete situasjoner. Mer avstumpede generaler likte de derimot godt og f.eks. Wilhuff Tarkin brukte dem selv ved flere anledninger.

Medlemmer

theron

Lt. Theron (H01)
Sjef og leder for entringslag 1
Tidligere leiemorder håndplukket av Sophia Kaisaris og videreutdannet av Morgan Zhan. En gråhåret, hardbarket og brutal mann med psykopatiske trekk og en svært autoritær lederstil som likevel har alle sine menns lojalitet og respekt. Theron kan det som er verdt å vite, pluss litt, om krig og om det å ta liv. Med sin jernvilje og barske ytre er Theron en mann de fleste beveger seg stille rundt. Han utstråler autoritet og fare.
GLC-1 møtte Theron på Metellos, og det kostet Tia enda en arm, og et ben. Theron brukte en ulovlig disruptorrifle med enorm dyktighet.

Sgt. Arktos (H02)
NK og leder for støttelaget.
Et fjell av en mann som mangler et øye og med et ansikt som har fått seg en granat. Kalt menneske-wookieen ved flere anledninger. Egentlig kokk, men ble dratt inn i militsen ved krigsutbrudd. Denne tidligere så joviale mannen ble sakte ødelagt av realitetene og endte som en bulldoser av en krigsmaskin i stand til å slepe med seg en E-web blaster på egenhånd og med mye erfaring i å knuse mennesker. Evnen til å brøle og få folk til å lyde ordre skaffet ham en sergeantsgrad

Cpl. Haemon (H03) - MIA
Pilot
Tidligere transportarbeider som ble hyret inn til troppetransport under borgerkrigen. Sammen med co-piloten Thanos fant han det best å samarbeide med Theron når han kapret troppetransportskipet han førte, “Viper 2”. Sørger for luftstøtte til laget på bakken som en del av H12. Har lite soldaterfaring men er en god, om noe overmodig pilot. Godt humør og bekymringslaushet gjør ham godt likt.

Cpl. Bakchos (H04) - KIA
NK2 og leder for entringslag 2
Modelpen, intelligent og usedvanlig dyktig, Cpl. Bakchos kunne gjort det stort, men ble innhentet av borgerkrigen. En gjennomført trivelig type som ingen klarer å mislike og som tross ekstreme begavelser på stort sett alle områder liker å jobbe som leiesoldat. En overpositiv og hyggelig mann som tilfeldigvis jobber med å ta livet av folk. Cpl. Bakchos fungerer ofte som H12 sosialt akseptable alibi. Ble grundig drept på Anobis av Dewbecca og K'Kruhk.

Thanos (H05) - MIA
Co-pilot, mekaniker og navigatør
Underlagt Cpl. Haemon i avgjørelsen om å desertere. Samarbeider med Cpl. Haemon som en del av H12. Thanos er en meget dyktig matematiker, få slår ham i navigasjon og skipsbaserte våpensystemer er hans forte. Som forsiktig, nerdete og innadvendt er han Cpl. Haemons rake motsetning og duoen utfyller hverandre godt.

Hektor (H06) - KIA
Point, lag 2
Hektor var bonde før krigen, men etter at markene ble utslettet, av egne, måtte han verve seg for å overleve. Han er en kraftig mann med tydelige tegn på å ha vært kroppsarbeider hele livet. Meget god i grunnleggende infanteridisipliner. Har tatovert tynne linjer over halve ansiktet i et organisk mønster. Ble angrepet av Lag 1 på Anobis. Prøvde å angripe Noonan Bendon med en sigd (av alle ting), men måtte bøte med livet.

Kallias (H07)
Samband, lag 2
Egentlig ingeniør med høy utdannelse, men ble tvunget inn i militsen av klanslederen personlig pågrunn av en affære med hans hustru. Mindre ødelagt enn mange andre i H12, men mange år i strid har gjort Kallias paranoid. Har en slange tatovert på siden av halsen. Med utdannelse innenfor området er han dataansvarlig og sambandsteknikker i tillegg til å være geværgubb.
Var en del av arrestasjonsteamet som banket lag 1 på Metellos. Var den av H-12 som bemerket seg minst. Brukte stort sett en blasterrifle og tung rustning.

Deimos (H08) - KIA
Point, lag 1
Før krigen var Deimos en avbalansert familiefar med to døtre og suksessfull kone i handelsbransjen. Han drev en kolonialbutikk og var fornøyd med det. Men etter at hele familien ble drept av en meget smertefull nervegass ble han innesluttet og opptatt av hevn. Han vervet seg og utviste stor bravur i soldatyrket. Psykisk ustabil og voldelig, men en kløpper på nærstrid og alltid på i en krisesituasjon. Mye tyder på at Deimos var force-sensitiv. Han ble ihvertfall gitt Abyss-gardistuniform og en lyssabel da lag 1 møtte ham på Corellia. Han ble imidlertid hugd ned av Noonan Bendon.

Serafeim (H09) - KIA
Sprengingsekspert, lag 1
En energisk og temperamentsfull mann med flammer tatover oppover underarmene. Har vært bygningsarbeider, men fikk store nerveproblemer etter en sprengingsulykke og militsen var de eneste som ville ha ham. Der ble han dopet ned på nervemedisin og antidepresiva og satt til å jobbe med sitt tidligere yrke: eksplosiver. Dyktig fagarbeider men er konstant medisinert med stoffer som har mange bivirkninger. Med nok indre demoner å slite med tenker han lite på andre og har ingen problemer med å ta liv. Virker litt frakoblet andres felles virkelighetsoppfattelse, Leandros spekulerer i om han halusinerer, men bryr seg egentlig ikke så lenge Serafeim gjør jobben sin. Brukte en granatkaster til stor effekt på Anobis, men ble drept av Zahn og identifisert gjennom tatoveringene.

Bion (H10)
Tung ild, støttelag
Bion er en kraftig kar med bakgrunn som pengeinnkrever og har det man kaller en kriminell tankegang. Innehar en evne til å komme i kontakt med likesinnede og er flink til å forhandle med kriminelle karteller. Er H12 sin kontakt til underverdenen i galaksen på samme måte som Cpl. Bakchos er best til å forhandle med myndighetene. En kløpper i nærkamp og god med de fleste tunge våpen.
Var en del av arrestasjonsteamet som banket lag 1 på Metellos. Ble låst ute av rebellenes snarrådighet, låste dette problemet med en protabel rakettkaster, men da var allerede lag 1 på god vei til å flykte.

Adonai (H11) - MIA
Skarpskytter, støttelag
Dødsdømt morder benådet og sendt til Theron, som kan å styre ham. Spinkel og senete men tålmodig, seig og en uovertruffen skarpskytter. En stille mann, litt fjern og veldig skremmende på sin spesielle måte.

Leandros Kaisaris (Leo Zhan) - KIA/MIA
Medic, spotter og speider, støttelag
Yngste gutt på laget og sønn av Sophia Kaisaris. Har ansvaret for å holde skadde i live og laget på rett kurs ute i felt. Urovekkende observant og plassert som spotter for å holde et øye med Adonai, som ingen stoler på. Navnet Leo Zhan tok han først etter at H12 ble ødelagt. Siden han hadde vært soldat fra meget ung alder er Leandros kanskje den, med unntak av Theron, som kan utvise størst mangel på empati. Overlevde Imperiets (jukse-)forræderi og slo seg sammen med Keyans bande. Kjempet videre på den andre siden i borgerkrigen, falt på Cydon mens han lot resten av lag 1 komme seg unna fare og fullføre oppdraget. Ble en stund holdt fanget på skipet "Cold Science", og ble muligens forlatt i deep space av Tia og resten av GLC.