Dr. Dooroor Bendon

Doktor Bendon er en pasifist og en idealist. Han forlot sitt worldcraft for å slutte seg til Alliansen, da han ikke kunne sitte stille og se Imperiet ture frem og være slemme. Han er imidlertid pasifist, og nekter å drepe andre tenkende vesener. Dette skulle ikke bli noe problem, da Dooroor er en utdannet lege og ble plassert på legefregatten Mercy. Han ble overført til GLC, etter at Keyan Pressin bestemte seg for å skaffe seg en ny ithorian, siden den gamle Bendonen funket så bra. Dooroor har tatt plassen til en av pionerene som falt på Mon Calamari, etter at han fortalte at han var veldig skogvant, og glad i å gå lange turer.

Bendon har blitt værende i lag 7 selv etter at det ble oppdaget at han er pasifist. Han har en positiv effekt på lagets moral, er flink til å lage mat, og en ekstremt dyktig traumakirurg. Hans pasifisme strekker seg uansett ikke lengre enn til seg selv, så han har ingen problemer med å gjøre ting som indirekte fører til at liv går tapt. Løytnant Harrigan synes det er litt irriterende at Bendon bruker å lappe sammen fiendene de overvinner, men om ikke annet har dette ført til at lag 7 har tatt flest fanger i GLCI.