Cytal
Mitzu__s_tail_by_Astrocat.jpg

Bakgrunn

Youngling fra jeditempelet back in the day. Reddet av K'kruhk sammen med en brøttum andre younglings og flydd til en jungelplanet, hvor hun så de fleste av de andre ungene dø av sykdom, kulde/hete, feilernæring, infeksjoner, sult, tørst, drukning, giftige insekter, eller de ble spist av ville dyr. Lettere traumatisert av dette, har hun en tendens til å virke noe quirky.

Ble kidnappet av rom-pirater som landa på planeten og fant ut at det var folk der de kunne selge som slaver. Slåss seg fri, og endte opp i Trianii space, det eneste stedet hun kunne føle seg "trygg". Assisterte Trianii Rangers i noen år, og forlovet seg med en av Rangerne, før hun oppdaget at lidenskapen dem imellom var en kilde til noe mørkt, brøt forlovelsen tvert av og stakk. Ble til slutt funnet igjen av K'kruhk.

Væremåte

Hun bruker to lyssabler, hvilket er ganske uvanlig, men en stil hun utviklet først fordi en av rangerne prøvde å lære henne å slåss med to stokker. Da hun igjen ble plukket opp av K'kruhk og etter hvert slått til ridder begynte hun å utforske to lyssabelformer (Niman og Jar'kai) som bygger på hverandre og gjør brukeren i stand til å slåss med to sabler mer effektivt. Hun ignorerte glatt at dette ble sett på som litt pussig.

Cytal er merket av sitt begivenhetsrike liv, og ser det aller meste i skarpt svart/hvitt. Den som ikke er med, er mot. Hun er skeptisk til to ting: Gråsoner og mennesker. Hun mener at menneskerasen er naturlig litt dum og slem, eller "har litt tungt for det", og at disse pelsløse skrullingene nå har fått sin sjanse og vel så det. Hun tolererer, men patroniserer, mennesker generelt. Hun er mye mer glad i de menneskene som er med i Jediordenen, for de er jo ikke først og fremst mennesker, men jedier.

Utseende

Cytal er katteaktig og har tykk pels i hvitt med svarte mønstre over ryggen, og grønne øyne som gløder svakt i mørket. Ørene er avrundet, og piercet, med gullringer i. Snuten er svart. Halen hennes er lang og buskete, og hun er svært stolt av den. Hun går stort sett "naken" med et bandolær der hennes to lyssabler henger, sammen med andre nyttige småtterier. Hun eier også en typisk brun all-temperature cloak med dyp hette, til bruk når hun trenger å være inkognito/beskyttet fra kulde/varme.

Relasjoner

K'kruhk

Mester K'kruhk var den som reddet Cytal fra tempelet og den som trente henne etter at hun ble funnet igjen mange år senere. Hun stiller ikke spørsmål ved hans avgjørelser.

Dewbecca

K'kruhk respekterer Mester Dewbecca, så da gjør Cytal det også. Hun har lagt merke til forskjellene mellom de to, men også at de jobber godt sammen som et team.

Val Ancay

Cytal misunner Valance sin evne til å beholde roen i alle situasjoner. Hun beundrer den mer erfarne jediridderen, og stoler på ham fullt og helt, men føler også at hun må hevde seg når han er i nærheten og bevise at hun også har fortjent sin ridderstatus. Å bli irettesatt av Valance er på en måte verre enn å bli irettesatt av mestrene, fordi Valance også bare er ridder, dog mer erfaren.

Ebraaren Chaar

Ebraaren er på en måte for Cytal som Dewbecca er for K'kruhk, ser hun for seg. De jobber godt sammen og liker å sparre sammen i dojoen i praexumet. Hun støtter at han har tatt en padawan, men føler seg ikke klar for en selv, så egentlig har han kommet lenger enn henne som ridder.

Iaco Nakur

Iaco, som alle mennesker, har jo litt tungt for det, som Cytal antar er grunnen til at han ikke ennå er klar til å bli ridder. Han er ikke så i kontroll over sine følelser som en jedi burde, men Cytal føler en slags ømhet overfor det stakkars mennesket på grunn av det, og også fordi hun kjenner igjen sin egen ustabilitet i hans temperament. Som Iaco ofte sier, men Cytal gjerne ofte bare tenker, må man slå hardere ned på mørke kraftbrukere, og bekjempe dem som ønsker å motarbeide eller skade jediordenen eller individuelle jedier.

Bilde funnet: se bilde for link til devArt-profilen til kunstneren