Andre

Sivilister, nøytrale og diverse

Familien Beltane

Guvernør Beltane: Menneske. Er planeten Balmorras guvernør og de facto leder. Eier BalmorrArms, en viktig utvikler/produsent av våpen og kjøretøy for den imperielle krigsmaskinen. AT-ST-designet kommer fra BalmorrArms. Har innsett at Imperiet er et skitkonsept, og har mest lyst til å hoppe av, men han er noe sint på Tia etter at hun drepte datteren hans, Winter. Han har fortsatt to sønner: Nazar, som har begynt i firmaet, og Roan, som fortsatt er i skolen. Beltane ble fornøyd da Keyan "drepte" en HRD av Tia, og nå går han inn for å samarbeide med Alliansen.

Nazar Beltane: Guvernørens eldste sønn. Har arbeidet som fredsmekler på Barab I,
men tok en en stilling i BalmorrArms da Winter ble drept. Svelget aldri bløffen ta Tia ble "drept" foran øynene på familien, og har nå tatt ut sin del av familieformuen, og slått seg opp som forretningsmann på Coruscant. Nazars selskap driver med mye rart, blant annet er det hovedleverandør av det som trengs til moderniseringen av Barab I.

Winter Beltane: Guvernørens datter. Ble drept av TiaCorellia

Roan Beltane: Guvernørens yngste sønn. Går på et prestisjefylt akademi på Balmorra. Virker litt vel sadistisk i forhold til alderen.

Drapskatter

Fel-Muqtar: Legendarisk Togoriansk klansleder og krigshøvding som døde for 6700 år siden. Sørget for at barabelene ikke støttet Despoten Xim i det avgjørende slaget mot huttene. men falt selv på Barab I. Nyere forskning kan tyde på at han kun var en glorifisert røver, men han er nå uansett gjenstand for togorianernes arturianske legende.

Margra'ta Dasht: Margrave Asads make, den reelle herskeren på Togoria. Var antagelig mer ansvarlig enn sin make for å få imperiet på planeten. Ble myrdet i sitt palass, trolig av sine egne gardister.

Rahu ar'Shah: Togoriansk storhøvding. Dyktig general, pragmatisk leder. Nå død etter å ha gått til krig mot Fel-Istar.

Drapsøgler

Revok Tesar: Nå kjent som Tesar-ka. Barabel, diplomat og venn av Nazar Beltane. Frigjorde Barab I og ble dens hersker. Er forholdsvis lite blødtørstig til barabel å være. Respekterer togorianerne og hater dem bare litt.

Reswa: Barabelsjaman som bor i hovedstaden Alater-ka på Barab I. Kona til Revok Tesar. Er nå blitt Yppersteprestinne. Litt sprø, litt force-sensitiv. Ble nesten drept av Droch.

Recopianere

Kira: Dronning, frigjører, tyrann.

Ralen Finn: Recopiansk kjekkas, riking og fektemester. Eksen til Kira Nå død.

Consular Arcas: Dronningens mest betrodde rådgiver. Rødkledd menneske med distingverte trekk.

Rafel Sarkan: Recopias imperielle guvernør og Kiras trolovede. Flyktet da Kira tok makten.

Serjeant-Master Beltak: Kommandant av Stållegionen. Har ikke noe etternavn fordi han tilhører Pressin-familien. Trente Keyan i nærkamp. Har en penn i halsen.

Vittor Scirae: Storhertug av Toscayn; hersker av nasjonen.

Attius Hassar: Hertug av Taranta, men ikke den reelle herskeren av nasjonen.

Poeni Murmillo: Dux av Celona; hersker av nasjonen.

Venner av opprøret/Republikken

Batugo: Mon Calamaridame, jobber som systemoperatør i New Dawn Shipping Inc.

Heinek, Commander: De facto leder på Taris. Øverstkommandant for de imperielle styrkene på planeten, og har egentlig gått rogue. Har inngått omfattende avtaler med Republikken, men nekter å slutte seg til den, eller Alliansen.

Valik: Hann-duros. Tidligere rompirat i Cutters mannskap, navigatør påEmancipation, og pilot og navigatør i New Dawn Shipping Inc.
Er en ekstremt dyktig navigatør. En pragmatisk og profesjonell fyr som syns at Keyan står for mye som er bra.

Ruto Tun: Kontorcalamarinnen ved New Dawn Shipping Incs kontor.

Venner av Imperiet

Mester Rigvahl: Menneske, mann. Forhenværende større aksjonør i Sorosuub. Stygg som et uvær. Keyan lurte ham til å tro at han ble reddet av ISB, mens de i virkeligheten stjal aksjene hans. Sitter i rebellfangenskap i et safehouse på en eller annen obskur backwaterplanet.

Herr Rix: Mon Calamari mystifisk. Vil til Kuat uten å tiltrekke seg oppmerksomhet. Det har i ettertid vist seg at han var en viktig støttespiller for den imperielle tilstedeværelsen på Dac, og at han tjente penger som sjøgress takket være dette.

Lovlydige folk (-ish)

Anra: Tias fosterlillesøster, en duros. Var en stund fange på Kessel, men ble hentet ut av Sarkans folk sammen med sin mamma.

Arandi Barloz: Farghulsk restauranteier. Ble myrdet da Emancipation var på Orto, trolig av en Black Sun-agent. Restauranten "Blå" var et populært samlingssted for Tyber Zann og hans innerste sirkel, og stedet ble tatt over av Zann etter Barloz' død.

Alia Dax: Sonnos grandtante. Er matriarken i the Dax Homestead. Lager gode havrestenger. Ble evakuert fra Sulon.

Askrik: Trandoshansk portør på "Aristide". Drept av Sara.

Asyr Fei'Lon: Kaptein på "Aristide". Drept av Sara.

Bedo: Ortolansk omreisende. Hun ble bragt tilbake til Orto av Emancipation.

Doktor Boonon: Forsker som kanskje har funnet opp en slags biocomputerstjernekartgreie ved å bruke en bit av en ithoriansk relikvie-dings. Bor på the Wmoodluum'lanuuwd.

Bysos: Tias fosterfar, en duros. Var kaptein på familieskipet. Ble brukt som navigatør av imperiet, og ble henrettet av Tia.

Dannik: Sonnos tremenning. Har dårlig bart. Ville helst slåss mot imperiet, men ble evakuert sammen med resten. Drepte Varam Cormin pga dårlig stressmestring.

Doktor Cynaren: En begavet ung corelliansk mann som nesten ble spist av en Kraytdrage på Barab I.

Ena: Tias fostermor, en duros. Var en stund fange på Kessel, men ble hentet ut av Sarkans folk.

Morlea Kith: Administrator for Ondaxa Cybernautics. Seriøs forretningskvinne/forsker, som ble litt sjarmert og veldig rundlurt av Keyan.

Nirrouk: Mon Calamarisk handelslaks. Har bredt varesortiment. Reiste med Emancipation til Orto.

Loxi: Mon Calamari romskipstekniker. Jobbet på en imperiedrevet romhavn og ble paria da imperiet ble drevet ut. Flyttet til Kuat for å starte på nytt. Har to mort med en kone som ble drept fordi hun var medlem av la resistance.

Haynlee Hanako: Herglic, kaptein på Dønnjing. Fløy Noonan, Winter og Joon (og Bocca?) til Anaxes. Trivelig type som likte gambling.

Gwy: Quarrensk håndverker. Ekspert på kuldeisolering av væsker. Drept av Soljè på Emancipation.

Mosh Barris

Naino Kwebb: Menneskedame med flisete hår som røyker uavlatelig og smeller bobletyggis. Jobber som resepsjonist og sykesøster ved Doaba-klinikken på Corellia.

Neejat: Snivviansk lege. Skulle åpne klinikk i Hoersh-systemet, men ble drept av Sara under overfarten.

Nib: Tias eldste fostersøster.

Raynon: Portør på Aristide. Ble hjernedød etter en ulykke utenfor Orto. Hadde muligens et forhold til Sara. Ble koblet av lifesupport av Tia og Bendon.

Vasin Tauron: Menneske fra Lannik. Advokat som valgte å forsvare Keyan mot fabrikkerte anklager. Bryr seg lite om politikk, men veldig om credoet: Alle skal forsvares. Er forholdsvis dyktig også, ettersom Keyan kun ble domfelt for ulovlig besittelse av våpen.

Tayrruu: Wookiee som overlevde Cydon. Jobber som portør ved Doaba-klinikken på Corellia.

Ubald VII, Kong: Lanikesernes konge. Blir for tiden hyllet som helten som frigjorde dem fra Impieret.

Varam Cormin: Mekaniker på Akallo Spaceport, Sulon. Friket ut da tre meter høye dødsroboter med energikniv og skulderrakettkaster begynte å bryte ned dørene, og åpnet opp for imperiet i håp om at han ville bli benådet. For dette ble han skutt i magen av Dannik, og blødde ut.

War'atko'mad: Twi'lek Stormann. Ledende rådsmedlem i det regjerende klansrådet på Ryloth. Virker interessert i å beholde sin stilling og Ryloths frihet. Virket ikke spesielt trivelig. Hadde Tathis i sin tjeneste. Ble drept av skarpskytter. Keyan var en liten stund hovedmistenkt, men Deathwind Bondara tok på seg ansvaret.

Atonement

Corria Taysiri: Eier, pilot, og woman in charge
Gee Danga: Fra Otoh Gunga, mannskapskoordinator
Lorpindar Slith: Kommunikasjonsoperatør, og litt nedlatende
Guzerre Fenn: Overingeniør, og hovedansvarlig for å opprettholde skutas samlede sleazefaktor
Shalè: Fenns overivrige og noe slitsomme assistent
Danal Orn: Har vært romfarer siden før puberteten. Kan alt, er flink til ingenting
Marnaka: Sjokkboksingentusiast som tjener hyre som sjauer. Bærer og/eller slår ting.
Fenix Fatherton: Sikkerhetsansvarlig. Med trykk på ansvarlig.

Frilansere

Tresk A'skrik: Bothan SpyNet-agent som berget Lag 1 på Metellos. Snedig fyr.

Erix Brasha: En Spesialagent fra Byrået

Zoda Makarian: Dyktig skarpskytter. Ettersøkt i sammenheng med drapet på Garman Yularen.

Deimos Swift: Leiesoldat som arbeidet en kort periode på Emancipation.

Theimos: En av Tias fosterstorebrødre. Flink pilot. Forsvant etter å ha vært geriljasoldat på Teyr.

Dusørjegere

Chreeto
Bogdar Gosem og Forax Trevagg
Bossk
Darek Maiar, Lev Antar og Eander Vandar
Aurra Sing
Dengar a.k.a. "Payback"
Breela
Mudnub og Eermik
Kontar "Constrictor" og Arvay "Pazaak"
Teina Natava - Død.
Sareen.
Dusørjegeren som angrep en politistasjon på Bakura
Prins Rokeenda den fantastiske
Kedcus Selray
Seggor
Milos Mantis og Shorkala