Aemon Daragon
daragon

Offiser i Imperiet, født og opppvokst i den prestisjetunge Daragon-slekten på Anaxes. Tidligere stasjonert sammen med Rebo Joon, som han lenge holdt en beskyttende hånd over, siden unge Joon ikke var spesielt godt likt. Begge tjenestegjorde på Corulag under ledelsen til Lt. Mosh Barris, hvor de ble kjent med Tyber Zann. Fungerte som lagfører, var ikke spesielt kompetent. Daragon mistet begge beina i tjenesten, og har derfor fått operert inn kybernetiske bein.

Daragon viste seg å være en snikpikk. Han innledet tidlig et forhold til Joons kone Leeva, og er høyst sannsynligvis far til den yngste datteren hennes, Meelo (som Joon trodde var sin). Han prøvde å anholde Joon på Taris, uten hell. Daragon sto sannsynligvis også bak mordet på Leeva, via en rodiansk dusørjeger. Det var også hans folk som bordet Iron Integrity, men planene om å bringe inn GLCs flaggskip ble hindret av Lt. Seggor og resten av Lag 9: Whisper.

Etter å ha mistet Iron Integrity ble Daragon omplassert til å lede en ving Tie-fightere og Interceptors på lengre patruljeoppdrag, allmennt ansett som en straff. Daragon har imidlertid brukt dette som en vei til prestisje, da han nedkjempet Nyms pirater ved Kaliida. Han ble forfremmet til Oberst, og Scythe har fått en mer selvstendig rolle i den Imperielle Flåten.